Når du handler på Svanebutikken, handler du med Svanebutikken og du accepterer samtidigt vores betingelser, som du kan læse herunder.
Svanebutikken.dk
Sandbygårdvej 34, 2 th.
2700 Brønshøj
Enkeltmands virksomhed - juridisk navn ECOM
Cvr. 21928038
anni@svanebutikken.dk
Tlf. 53 70 92 22
Alle priser er inkl. 25% moms og i danske kroner.
Priserne er gældende indenfor Danmarks grænser, dog eksl. Færøerne og Grønland
Svanebutikken.dk modtager betaling med Dankort og andre almindelige betalingskort.
Beløbet vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Svanebutikken.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Dankort og Visa Dankort (0,00 DKK)
Visa Electron, Mastercard Debit (0,7 DKK + 1,25%)
Mastercard, Maestro, JCB og American Express (1,95 DKK + 3,75%)
Forbrugsforeningen (0,00 DKK)
Der tages ikke gebyr ved betaling (Dankort).
Ved betaling med udenlandske kreditkort (MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB eller American Express) beregnes et gebyr på 1,25%, DKK af det totale købsbeløb.
Kortgebyret er fastlagt af PBS og går direkte til at dække omkostningerne i forbindelse med betalingen.
Fragt og levering
Svanebutikken.dk leverer inden for 2-3 hverdage, alt efter hvilken leveringsform du vælger.
Leveringen sker med GLS.
GLS pakker til pakkeshop - tæt på dig DKK 29,-
GLS pakke til din privat adresse DKK 49,-
GLS pakke til din arbejde DKK 49,-
Pakker til Sverige - op til 1 kg - 99 dk kr.
Pakker til Norge - op til 1 kg - 210 kr.
Svanebutikken.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven ved omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Svanebutikken.dk indenfor rimelig tid. Vær derfor omhyggelig med at efterse dine varer ved modtagelsen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returneringen af varen, når reklamationen er berettiget.
Du bedes kontakte Svanebutikken.dk i forbindelse med reklamationen. Varer, der sendes retur uden godkendelse fra Svanebutikken.dk kan nægtes retur.
Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mig, Anni Svendsen, ejer at Svanebutikken.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til (indsæt rette klagenævn for din webshop, eksempelvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Svanebutikken.dk c/o Anni Svendsen
Sandbygårdvej 34, 2 th.
2700 Brønshøj
Email: anni@svanebutikken.dk
Varereturnering foregår også til denne adresse.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Benyt venligst retursedlen her:
Du har 14 dage til at fortryde dit køb. Blot du sender mig en besked inden for 14 dage efter købet er gennemført.
Returvarer SKAL godkendes af Svanebutikken.dk, vedlæg kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Bemærk! Jeg modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Og så bytter jeg altid med et smil...
Refusion sker normalt gennem Svanebutikkens betalingssystem. Derfor er det ikke nødvendigt med udveklsling af registreringsnummer og kontonummer. En evt. refusionen kan derfor kun tilbageføres på det samme kort, som blev anvendt ved købet.
Købslovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages.
Hvis du vælger, at fortryde købet, bedes du kontakte Svanebutikken.dk og returnere varerne.
Varens stand, når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Værdiforringelsen vurderes hver gang.
Fx. mangler prismærket på varen trækkes 10% af varens værdi.
Fx. mangler varens emballage trækket 15% af varens værdi.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Returneringsadressen: Svanebutiken.dk, att.: Anni Svendsen, Sandbygårdvej 34 2th., 2700 Brønshøj
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller afleverer den personligt på ovenstående adresse med forudgående aftale.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Har du fortrudt og ikke afhentet pakken i pakkeshoppen:
Hvis du fortryder dit køb - og ikke afhenter pakken i pakkeshoppe, som aftalt, så går pakken retur til Svanebutikken efter 14 dage. Denne returforsendelse koster 75 kr. i fragt og håndtering, og beløbet vil blive fratrukket returneringsbeløbet.
Ingen personlige oplysninger der registreres på Svanebutikken.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Svanebutikken.dk v/Anni Svendsen.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er en godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form og gemmes i 5 år hos Svanebutikken.dk v/Hanne Jørgensen. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Svanebutikken.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Ved ordre i webshoppen på Svanebutikken.dk, accepterer du, at jeg må behandle dine personoplysninger i forbindelse med ekspedition af dit køb, og at vi må kontakte dig via e-mail i relation til den aktuelle ordre.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin email adresse optaget på en mailingliste hos Svanebutikken.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Svanebutikken.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes efter eget ønske.
Som registreret hos Svanebutikken.dk v/Anni Svendsen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Svanebutikken.dk v/Anni Svendsen via e-mail anni@svanebutikken.dk
Logstatistik:
Logstatistik bruges på www.svanebutikken.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende websitet har haft og hvor de kommer fra. Vi bruger det til at optimere websitet og dets funktionaliteter.
Dataansvarlig: Svanebutikken.dk v/Anni Svendsen.